February 9th 3:50 pm WoW!Korea
TVXQ Awareness Survey give to around 3800 HMV users.
TVXQ’ charm divided between “Teamwork (36.9%)” and “Vocal talent (34.1%)”!
48% of fans spend 2~3 hours on TVXQ-related activities every day!
The most times one fan visited Korea was 40!
TVXQ will be releasing their first best album “BEST SELECTION 2010″ on February 17th. To commemorate the release, HMV Japan Corporation used HMV ONLINE (http://www.hmv.co.jp) abd HMV MOBILE (http://m.hmv.co.jp) to ask approximately 3800 HMV users on their awareness of TVXQ with a “TVXQ Awareness Survey (http://www.hmv.co.jp/pr/tohofan/).
Super group TVXQ debuted in Japan in 2005 and became top artistes there. 98% of the survey takers were women, so the results were heavily biased towards females. However, the age of the survey takers ranged from those in their teens to those in their fifties, proving that TVXQ had a fandom that crossed over generations. It was voted that TVXQ’s biggest charms that sucked in fans was “Teamwork” (36.9%) and “Vocal talent” (34.1%). “Good looks” only made up 1.3% of all the answers.
The main method in which people found out about TVXQ was “TV” (60.0%); other answers included “Through their CM songs”, “Through their drama opening songs” and “Because Sekine Tsutomu recommended them”. Regarding time spent on TVXQ-related activities, the majority said they spent 2~3 hours every day on such activities (48.4%). However, 5.1% stated that they spent at least 10 hours on TVXQ related activities every day. A large portion of the survey takers replied that they found out about TVXQ “Online” (38.4%); other answers included “TV”, “Magazines” or “From a friend or someone I know” which showed that ‘word of mouth’ was quite effective for TVXQ.
Also, the majority of the fans were deeply interested in Korea with one fan visiting Korea 40 times. 76.3% of survey takers were interested in K-POP other than TVXQ. According to data from HMV Japan, many people who buy TVXQ related goods also buy goods by (in order of quantity) Shinhwa, Big Bang and Arashi. This was backed up in the survey when many said that they also liked Big Bang (15.5%), Super Junior, SS501, SHINee and other K-POP idol groups as well as Japanese artistes such as EXILE and Arashi.
For the question “What is something you cannot live without, almost as much as TVXQ?” in the free response section, many showed interest in music (24.0%) with answers like “iPod”, “K-POP”, “Live” while others showed their interest in Korean culture other than K-POP with replies such as “Korean” and “Korean food”. It may be because of the fact that the information exchange between family and friends has improved, but some fans were seen writing “Family” and “Friends” as well.
source: [HMV+DNBN]
translation credits: jeeelim5@tohosomnia.net
shared by: tohosomnia.net
Spanish Translation / Traducción al Español
9 de Febrero 3:50 pm WoW!Korea
Encuesta de Conocimiento de TVXQ dad cerca de 3800 usuarios de HMV.
El encanto de TVXQ dividido entre "Trabajo en Equipo (36.9%) y "Talento Vocal (34.1%)! 48% de los fans pasron de 2~3 horas en la actividades relacionadas a TVXQ cada día!
Las más veces en un fan visita Corea fue 40!
TVXQ estará lanzando su primer Best Album "BEST SELECTION 2010" el 17 de Febrero. Para conmemorar el lanzamiento, HMV Japan Corporation usó HMV ONLINE (http://www.hmv.co.jp) y HMV MOBILE (http://m.hmv.co.jp) para preguntar aproximadamente a 3800 usuarios de HMV sobre sus conociemientos de TVXQ con una "Encuesta de Conocimiento de TVXQ" (http://www.hmv.co.jp/pr/tohofan/).
El Super grupo TVXQ debutó en Japón en el 2005 y se convirtió en los artistas top allí. el 98% de los que votaron en la encuesta fueron mujeres, asi que los resultado fueron basados por las mujeres. Sin embargo, la edad de los votantes de la encuesta van desde los adolescentes hasta aquellas personas que estan en los cincuenta, povando que TVXQ tenia una fanatica que crusa a través de las generaciones. Se votó que las más grandes encantos de TVXQ que los fans han absorbido son "Trabajo en Equipo" (36.9%) y "Talento Vocal" (34.1%). "Buena Apariencia" solo hizo 1.3% de todas las respuestas.
El principal método en la gente se enteró acerca de TVXQ fue "TV"(60.0%); otras respuestas incluyeron "A través de sus canciones para CM", "A tavés de sus canciones para dramas" y "Por que Sekine Tsutomu los recomendo". Con respecto el tiempo en que pasan dedicados a las actividades relaciondas con TVXQ, la mayoría dijo que pasan 2~3 horas cada día de esas actividades (48.4%). Sin embargo, el 5.1% declaró que pasan al menos 10 horas en las actividades relacionadas a TVXQ cada día. Una gran parte de los votantes respondieron que se enteraron de TVXQ "Online" (38.4%); otras respuestas incluyeron "TV", "Revistas" o "Por un amigo o alquien que conozco" lo que mostró que "De boca a boca" fue muy efectivo para TVXQ.
También, la mayoría de las fans estuvieron profundamente interesadas en Corea con una fan visitando Corea 40 veces. El 76.3% de los votantes estuvieron interesado en otro K-POP que TVXQ. De acuerdo a los datos de HMV Japón, muchas personas que compran goods de TVXQ también compran goods de (en ordén de cantidad= Shinhwa, Big Bang y Arashi. Esto fue respaldado en la encuesta donde muchos dijeron que también les gusta Big Bang (15.5%), super Junior, SS501, SHINee y otros gripos ídolos del K-POP asi como artistas japonese tales como EXILE y Arashi.
Para la pregunta "Qué es algo con lo que no podrias vivir, casi tanto como TVXQ?, en la sección de respuesta libre, muchos mostraron interes en música (24.0%) con respuestas como "iPod", "K-POP", "Live" mientras que otros mostraron su interes en la cultura coreana aparte del K-pop cn resuestas como "Coreano" y "Comida Coreana". Puede ser el hecho que la información intercambiada ntre familia y amigos ha mejorado, pero algunas fans fueron vistas escribiendo "Familia" y "Amigos" también.
Fuente: [HMV+DNBN]
Trad al Ingles: jeeelim5@tohosomnia.net
Trad al Español: 2uangels.blogspot.com
Compartido por: tohosomnia.net+ 2uAngels
No comments:
Post a Comment