Last month on the 4th, the “SM TOWN LIVE 10 WORLD TOUR-in LA” kicked off at the Staples Center. It then made it's way to the top ten of America's Billboard Boxcore.
Each week, the Billboard Boxcore releases rankings that show the earnings of concerts worldwide. The rankings released this time are focused on concerts that took place in the past 3 months. These rankings are based upon the information on box office and audience numbers provided by countries like North America, Europe, Australia, and other countries.
The "SM TOWN LIVE 10 WORLD TOUR-in LA" had a total gross of USD $1.1 million, with an audience of 15 015, earning it's place as top 10. This surpassed Shakira (16th), Justin Timberlake (24th), and Guns N‘ Roses (27th).
Compared to the concerts in first to ninth place who had more than 2 concerts of each, the results of the "SM TOWN LIVE 10 WORLD TOUR-in LA" are very surprising. In addition, more than 70% of the audience consisted of Americans not of Asian descent, which proves the immense influence the SM brand has on the American mainstream pop music industry,
The "SM TOWN LIVE 10 WORLD TOUR-in LA" included artists like SNSD, BoA, Super Junior, Kangta, TVXQ members Yunho and Changmin, SHINee, f(x) and other SM artists. Concerts in Shanghai and Seoul have already been held, and a Tokyo stop is scheduled for January of next year.
Source: [baidutvxq]
Translation credits: Supernike911@tohosomnia.net
Shared by: tohosomnia.net
Do not remove/add on any credits
Spanish Translation / Traducción al Español
El mes pasado, el día 4, “SM TOWN LIVE 10 WORLD TOUR-in LA” comenzó en Staples Center. Luego hizo su camino hasta el top diez del Billboard Boxcore de Estados Unidos.
Cada semana, el Billboard Boxcore lanza rankings que muestra las ganancias de los conciertos a nivel mundial. El rankings lanzado esta vez se enfocaron en los conciertos que tuvieron lugar en los últimos tres meses. Estos rankings estan basados sobre la información de los números de la taquilla y números de audiencia proporcionados por los países como Norte América, Europa, Australia, y otros países.
"SM TOWN LIVE 10 WORLD TOUR-in LA" tuvo un bruto total de $1.1 millón, con una audiencia de 15 015, ganando su lugar en el top 10. Esto sobrepasó a Shakira (16º), Justin Timberlake (24º), y Guns N‘ Roses (27º).
Comparado a los conciertos del primer al novenos lugar que tuvieron más de 2 conciertos de cada uno, los resultados de "SM TOWN LIVE 10 WORLD TOUR-in LA" son muy sorprendentes. Además, más del 70% de la audiencia consistía en Americano y n descendientes asiáticos, lo cual demuestra la inmensa influencia que la marca SM tiene en la industria de la músical comercial pop Americana.
"SM TOWN LIVE 10 WORLD TOUR-in LA" incluyó artistas como SNSD, BoA, Super Junior, Kangta, los miembros de TVXQ Yunho y Changmin, SHINee, f(x), y otros artistas de SM. Los conciertos en Shangai y Seúl ya han sido llevados a cabo, y una parada en Tokio es rpogramada para Enero del próximo año.
Fuente: [baidutvxq]
Trad al Ingles: Supernike911@tohosomnia.net
Trad al Español: 2uangels.blogspot.com
Compartido por: tohosomnia.net+ 2uAngels
No comments:
Post a Comment